

Wideo ślubne to produkcja wideo, która dokumentuje ślub na wideo. Końcowy produkt dokumentacji wideografa jest powszechnie nazywany filmem ślubnym. Nazywany jest również filmem weselnym lub filmem ślubnym.
Wideo ślubne może prześledzić swoje korzenie jeszcze przed pojawieniem się nowoczesnej kamery wideo poprzez filmy 8mm i 16mm. Kiedy film był jedynym sposobem na robienie ruchomych zdjęć, kilku przedsiębiorczych ludzi zabierało rodzinny aparat 8 mm i filmowało wesela przyjaciół i rodziny. Kamery te miały znaczne ograniczenia w postaci 4-minutowych czasów ładowania. Po naświetleniu 4 minut filmu operator musiałby załadować nowy wkład. Wysokie koszty obróbki oraz fakt, że większość z nich nie mogła nagrać dźwięku na taśmę filmową, jeszcze bardziej ograniczyły branżę. Wciąż jednak istniało kilka osób, które były w stanie przekształcić dokumentację ślubów w biznes.
Fotograf Ślubny Białystok – profesjonalizm i doświadczenie są na pierwszym miejscu
W 1980 roku firma Sony wprowadziła na rynek pierwsze kamkordery konsumenckie, a wkrótce potem dołączyli do nich inni producenci. Wraz z wprowadzeniem tych pierwszych kamkorderów, dokumentacja wideo ślubu ewoluowała z czegoś tylko dla bogatych w coś dla mas. Wcześni użytkownicy to przede wszystkim hobbyści, którzy najpierw zaczęli nagrywać wesela przyjaciół i rodziny, a następnie pracowali za wynagrodzeniem.
Wiemy jak robić dobre zdjęcia i uwiecznić piękne chwile
Początki profesjonalnej wideografii ślubnej charakteryzowały się prymitywną technologią i techniką, a sprzęt na ogół wytwarzał niską jakość obrazu. Kamery wymagały jasnego oświetlenia, miały rozmyte obrazy, słabe nasycenie kolorów i jednokanałowy, niskiej jakości dźwięk. Kamery były nieporęczne, z oddzielnym zespołem, który połączył się z rejestratorem za pomocą kabla, co znacznie ograniczało ruch widza. W postprodukcji wiele filmów ślubnych nie zostało zmontowanych. Ze względu na charakter analogowej taśmy wideo, czynnikiem ograniczającym były również straty pokoleniowe.
W wideografii ślubnej od początku jej istnienia, aż do lat 80. ubiegłego stulecia, pojawiła się negatywna reputacja ingerencji w obchody, które miała dokumentować. Jaskrawe światło potrzebne do uzyskania wysokiej jakości obrazu było szkodliwe dla atmosfery, którą chciało stworzyć wiele pann młoda i panna młoda. W miarę rozszerzania się rynku, był on zalewany przez wiele osób, które miały niewielkie doświadczenie i wiedzę techniczną, co pozostawiło negatywne wrażenie na klientach. Technologia konsumencka, którą dysponuje wideografik ślubu, również nie mogła równać się jakości transmisji w tym czasie.